Głośna praca turbiny 1.9 CDTI. Dane: zasięg 47992 | czas trwania m s | ocena 17 | to też może was zaciekawi, http://automatykamagazynowa.com/.

- Sami oceńcie czy mają racje, zobaczcie i zapoznajcie się.
- U mnie był ten sam gwizd okazało się że intercooler jest nie szczelny po wymianie ustąpił ten świst :)
- ja mialem taki gwizd i okazało sie ze chłodnica od intercoolera padla nie bylo widac po sciagnieciu byla szczelona
- ja signumka z takim gwizdem zrobilem 50tysi i wszyscy na dzielnicy wiedzieli ze sie zblizam ;-) i pogonilem kolesiowi,a ten smiga dalej,wrecz wszystkim sie podobal ten gwizd
- jaki miły dźwięk
- mi tez tak takie dziewki dochodza z pod maski ale jak sie rozgrzeje silnik tak do 90 st.c a na zimnym nicc
- no i jak sie zakonczylo?
- 100 000 km przejechałem z tym dźwiękiem. Najpierw na zimnym silniku, później po zrobieniu czipa został zamknięty na stałe EGR i świst był głośniejszy i również na ciepłym silniku. Przyrost fajny 188.2 KM i 429 Nm. Przy okazji na wykresie wyszło, że jest przytarta kierownica łopatek w turbinie. Czipa robiłem przy przebiegu ok. 110 000, przejechałem do 182 000 i wtedy kierownica już się zatarła. Zapotrzebowanie na powietrze było 1.5-1.55 bara, turbo dmuchało 0.7-0.9. Gwizd dalej był. Z takim uszkodzeniem swobodnie przejechałem długą trasę, 2500 km w dwa dni. Spadek mocy był zauważalny, oceniam na ok. 50-60 KM, ale po tej trasie samochód poszedł w dalsze dobre ręce. Jeździłem na oleju 5W30, zmieniałem co 30 000 km. Nie zdarzyło mi się żebym między wymianami dolewał oleju. Turbina poza zatartą kierownicą nie wykazywała większego jak normatywne zużycie. Poza walorami dźwiękowymi nie zauważyłem uszczerbku w pracy silnika, czy turbiny. Więc spokojnie. Pozdrawiam.
- W mojej lagunie taki dźwięk pojawił się ok 2 lat temu. Zrobiłem w między czasie ok 30 tyś. Jak na razie jeżdżę chociaż na pewno nie świadczy to o dobrej kondycji turbo. A jakie były dalsze losy twojej turbinki?
- MrSupel doszedłeś wkońcu co to jest za dźwięk,turbina czy nie bo mam to samo w swojej vectrze a turbine nowa założyłem
- Prawie każda turbina tak gwiżdże na zimnym silniku, jeżeli nie ma żadnych objaw spadku mocy i różnych innych to wszystko jest OK. Na ciepłym silniku nie powinna tak gwizdać już :) Pozdrawiam.
- Przepływomierz albo wąż intercoolera
- Siema. Mam saab 9-3 turbo diesel 1.9 TiD (150). Gwizd jest identyczny, Gwiżdże na zimnym, a później tak jakby ciszej. Przynajmniej tak mi się wydaje. Awaria jest od około 4 miesięcy i nie mam problemów z autem. Ma moc i nie kopci, tak jak u większości z was, więc chyba nie będę nic z tym robił. Pozdrawiam
- Jak jest naprawdę dobrze to turbo nie słychać w ogóle . Gwizd pojawia się po powstaniu luzu na osi/ tuleja. pierwsza faza lekki gwizd gdy chodzi na wolnych obrotach zanika im wyższe obroty ( większe smarowanie, przepływ oleju) . Przy uszkodzeniu wirnika lub gdy luz tulejki jest na tyle duży gwizd nie zanika, zdarza się ,że wirnik zaczyna ocierać też będzie głośno. Gdy turbo z jakiejś przyczyny straci smarowanie nie wytrzymuje nawet 100m. jazdy wtedy wirnik za chwilę napierdala po obudowieikonie
- albo tlumik miekki ma gdzieś dzióre ja tak miałem i to było przyczyną bo turbo raczej nie:) ale tu to może być turbo ja bym sprawdził to i to proste:)
- u mnie ten sam gwizd w 2.2 dti wzial sie wsumie z nikad, wszystko bylo ok i raz odpalam a tu gwizd, myslcie ze turbo pada??
- no wlasnie wymienilem.. i po 3 dniach podobny objaw jest
- po turbince kończy sie :) lepiej wymien ją jak najszybciej puki sama sie nie rozleci bo moze zrobic szkud na wieksza sume dziekuje do widzenia
- no ja mam narazie 114tys.km przebiegu i auto 4 lata,narazie nie moge nic powiedziec na temat zmian tego doglosu po zmianie oleju bo auto mam od pol roku i jeszcze nie zmienialem.Ale poki co wydaje mi sie,ze ten gwizd ma byc zawsze taki sam na zimno i nie ma wyc tylko cicho pogwizdywac i po kilku minutach przestac nawet przy mocnym przyspieszaniu to wtedy jest wszystko ok wedlug moich informacji ktore zebralem od 3 mech.z serwisow Opla w tym 2 w Niemczech.Zaznaczam,ze chodzi o Astra 1,7cdti
- ja mam Astre III 1,7 CDTI, tez sie martwilem ze cos nie tak bo kupilem uzywany ale po konsultacjach z roznymi osobami w serwisie Opla(nie tylko w Polsce) ten swist turbiny jest calkiem normalny dla tego silnika ale pod warunkiem ze tylko na zimno! u mnie kilka minut jazdy wystarczy i jest cicho.
- u kumpla w audi s4 tak chodzi turbina, nigdy nie pytałem dlaczego i tak jest od 5 mies.