C4 1.6 HDI 110KM złe sterowanie turbiny. Dane: zasięg 10640 | czas trwania m s | ocena 3 | to też może was zaciekawi, komentarze są niżej.

- Sami oceńcie czy mają racje, zobaczcie i zapoznajcie się.
- miałem ten sam problem, turbo przeładowywało i było to "syczenie"(cos jak zawór blow off), okazało sie, że zasyfiony i zablokowany był zawór egr, przy turbo nie robiłem nic, wyciągnołem zawór egr, wyczysciłem i jak ręką odjął po problemie, wszystkie wyzej na filmie ukazane usterki znikły
- turbo do regeneracji
- Witam, mój P307SW 1,6 HDI 80kW też wydaje podobne dźwięki, jeżdżę z tym od momentu jak go kupiłem tj. ok. 36kkm. Zwróciłem na to uwagę przy zmianie biegów, jak obroty spadały. Na  początku stawiałem na turbinę, lub jakiś zawór upustowy doładowanego powietrza, a później sprawdziłem na postoju z wciśniętym sprzęgłem i puszczonym. W moim przypadku jest wyraźna różnica w dźwięku, więc stawiam bardziej na dwumasę (jeżeli wierzyć to ma 195kkm), jak  jest chłodno to bardziej słychać, a może to jednokierunkowe sprzęgiełko alternatora, przy pierwszych przymrozkach nagle zaczęło piszczeć i charczeć albo jakieś łożysko napinacza, jak w czasie jazdy kilka razy przeciągnąłem obrotami do odcięcia, to przy ok. 3500-4000obr/min słychać nagle jak coś rzęzi, jakby osłona wpada w drgania lub zużyte łożysko wpada w wibracje. Być może te problemy są ze sobą połączone. Na pewno sprawa jest rozwojowa.  Komputer diagnostyczny nie wskazuje na problemy z doładowaniem, przyspiesza normalnie, pali w normie.  
- Czy udało się Panu ustalić jaka przyczyna jest takiej usterki? Chodzi o ten problem ze źle pracującą sztangą oraz tymi dziwnymi dźwiękami z całego układu? Mam ten sam problem i nie wiem jak do tego podejść...
- Witam. wydaja mi się że rozwiązałem problem. Ograniczyłem ruch dźwigni łopatek sterujących doładowanie i efekt ustał. Jest to taka mała śrubka za dźwignią sterującą. należy ją odrobiną wkręcić. A wpadłem na to przypadkiem gdy ręką przytrzymałem dźwignię aby nie opadała w dół. Panowie sprawdźcie nie obiecuję że pomoże w waszym przypadku ale w moim pomogło. Koszt naprawy 0PLN. Można pomyśleć że ograniczyłem ciśnienie doładowania i pewnie tak jest ale żaden błąd niskiego ciśnienia nie występuje. Pewnie jacyś mechanicy będą przeciw.  Pozdrawia i życzę powodzenia.
- Mam dokładnie takie same objawy przy schodzeniu z obrotów.
Inny filmik który obrazuje ten sam błąd
Peugeot 307 sw 1.6HDI 16V 110ch

Czy ktoś uporał się z tym problemem ?? Bo auto mam od niedawna i chciałbym aby wszystko było jak należy.  
- Prowadzę firmę regenerująca turbosprężarki, miałem podobny przypadek proszę w samochodzie sprawdzić zawór EGR oraz przepustnicę spalin powinno pomóc.

zapraszam na:
https://www.facebook.com/pages/Firma-Us%C5%82ugowa-Bi-Turbo-Rafa%C5%82-%C5%9Al%C4%99zak/378171505628838
- Szukam rozwiązania problemu niewłaściwego wysterowania turbiny. Czy ktoś ma jakiś pomysł jak to naprawić?
-