Audi A4 - Zrob to sam - Obserwacja sztangi turbiny AFN i podobne. Dane: zasięg 235034 | czas trwania 4m 14s | ocena 66 | to też może was zaciekawi, szkolenia.

- Sami oceńcie czy mają racje, zobaczcie i zapoznajcie się.
- kolego nie wiem czy to przerabiałeś, ale czy da się wyciągnąć gruchę z AFN'a bez wyciągania turbiny ? Bo nie wiem jak dobrać się do tej zawleczki na pod spodem..
- Ciekawy filmik.
Próbowałem u siebie sprawdzić działanie sztangi ale vag com 311,2 nie ma takiej opcji.
Jaki vag pozwoli na taką diagnozę ?
- źle  autor filmu twierdzi że jak sztanga idzie w górę to turbina sie wyłącza  przecież wyraźnie nawet słychać  że jak podciśnienie pociągnie sztange to turbina  zaczyna gwizdać czyli działa a jak ją puści to przestaje i tak wkoło 2 w starszych dieslach bez  kompa turbina załącza się przy wyższych obtorach niż obroty biegu jałowego gdyż jest inaczej sterowana przez podciśnienie [nie ma tam elektrozaworów podciśnienia] tam prace turbiny reguluje prędkość obrotowa silnika
- takie mam uświadomienie dla mądrali Łukasz Sołoniewcz. Brdury to ty wypisujesz i tu się jeszcze sapiesz. Skoro tak uważasz ze turbo działa w pełni przy opuszczonej sztandze to zdejmij weźyt z gruchy i poczuj moc!!!!!! Polonezem truckiem 1.9 cię będą 2 razy wyprzedzać i 1 przeskakiwać!!!!!!
- Łukasz Sołoniewcz bardzo dobry pomysł.  rozbierz turbo przeanalizuj to co zobaczysz i sie udzielaj. jak odpalasz auto, turbina ustawia sie na max doładowanie. wraz z rosnącymi obrotami sinika, sterownik daje dość krótkie, ale o dużej częstotliwości sygnały do N75, żeby ten wpuszczał ciśnienie atmosferyczne do układu sterowania turbiną. Co za tym idzie grucha sie podnosi i zmniejsza kąt natarcia spalin na wirnik turbiny. Wynika to z termodynamiki gazów (chyba dobrze gadam. dawno temu chodziłem do szkoły i nie wszystko sie pamięta na 100%). ktoś mówił tu o zaciśniętym wężu ogrodowym. bardzo dobre porównanie. zaciśnij wąż i zobacz ze niewielka ilość wody, ale o znacznej prędkości będzie w stanie z łatwością rozpędzić wirnik, a teraz popuść wąż i odkręć kurek na max. wody więcej zwiększona średnica węża i ten sam efekt. samo działanie tej całej geometrii jest tak proste, ze faktycznie nie rób z Siebie głupka.... sorka jeśli Cie uraziłem.
- Masz literaturę: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1572502.html
- Łukasz Sołoniewcz, przestań się kompromitować. Dobrze Ci piszą ludzie, a Ty ich bluzgasz.
Wnosisz, że jak spadnie wężyk gumowy z gruchy, to turbina będzie przeładowywać?.
Puknij się w łeb i przeproś ludzi.
- Do Łukasz Soloniewicz najpierw sobie poczytaj na temat dzialania zmiennej geometrii i sie zastanow nad tym co napisales a turbosprezarka "jest wylaczona" tylko wtedy gdy silnik nie pracuje;-) bo wtedy nie ma spalin ktore ja napedzaja tak dla Twojej swiadomosci
- Jeeeza to diesel !!! ;]
- do Kazik Marian gówno prawda, rozbierz turbine w 1,9 tdi to bedziesz wiedział jak działa (auto zgaszone grucha wysunieta- turbina w tym momecie by ciagła na maxa. jak zapalasz auto do grucha ciągnie czyli wyłącza turbine, turbina załaczasz jak upuszczasz podcisnienie i barany takie jak ty i i 6 innych tak twierdzi bo swiszczy dlatego ze omija łopatki wirnika. i mnie zdenerwowałeś popraw sie nie wypisuj głopot i nie siej herezji
- U mnie w ASV chodzi tak: /watch?v=OfQPCPkAIV8
- To mój golf jest spaczony. Kilka sekund po odpaleniu słychać właśnie przez 20 sekund taki gwizd
- Gdzie można dostać VAG COM. Jak Wy to wykonaliście? Chodzi mi o te grupy itd.
- Bardzo pomocny filmik.
- Błąd. Sztanga w górę, turbo działa. Sztanga w dół, wirnik zwalnia. Przecież to nawet słychać:)
- do autora ; nie masz bladego pojęcia o czym piszesz pozdro. METER
- oh if i only knew polish :)
- z tego co wiem a wiem sporo to turbosprężarka nigdy nie przestaje ładować :) sztanga przestawia kierownice, które regulują przepływ spalin i po prostu ładuję mniej lub więcej. Olej nie tworzy żadnej mazi z nagarem tylko pod wpływem bardzo wysokiej temperatury się po prostu zwęgla.
- @adamspeed01 Czyszczenie tyrbo nie pomoże na dłuższą metę, gdyż usunie się tylko skutek, a nie przyyczynę zapiekania się kieronic regulacji spalin. Przyczyną zapiekania się kierownic jest fakt brania zbyt dużej ilości oleju przez turbo, ktory zalega potem w turbinie i w połączeniu z nagarem tworzy maź, który zastyga. W tej mazi zapiekają się własnie kierownice spalin. Turbo nadaje się do regeneracji, gdyż trzeba wymienić uszczelki, a w cięższkich przypadkach, kierownice spalin, a nawetwirnik
- pozdro z a4 klub pl...;D pitera4 sie klania ;)